måndag 3 september 2012

Vill sova i typ 5 år, eller åtminstone i en hel natt. Vore bra tack

När man har peppat sina barn i snart en veckas tid med en massa highfives, kramar och "det blir bra skaru se" så blir man rätt trött. Eller, man blir heltgaletherrejävlarvadtröttjagär-trött. Det blir man. För det blir ju inte alls lättare på några dar. Nej. Man börjar ju inse att det här, det kommer att ta månader, MÅNADER säger jag, innan alla är lätta om hjärtat och nöjda med livet och trygga i sin tillvaro. Så vi har ju bara börjat.

Och jag är redan helt slut.

2 kommentarer:

  1. Det där med att önska sig kunna sova en hel natt önskade jag också när barnen var små. Men man får stå ut ett tag sen kommer den natten när man inte blir störd och får sova ut. Magiskt!

    SvaraRadera
  2. Heja heja heja heja. Du orkar. På något magiskt konstigt sätt så kommer du att orka!

    (och jag ska sluta beklaga mig över att jag inte fattar hur jag ska få ihop logistiken på morgonen med två barn som ska till dagis samtidigt, och alla deras pryttlar - jag bävar för vintern och alla vantar - hey - DET slipper du i alla fall. Vantarna alltså. Alltid något, även om malaysiska busschaförer verkar ha ungefär samma egenskap - först finns de där och sedan morgonen efter är de puts väck.)


    Vet du, vi borde skriva en blogg tillsammans. Vantar vs. malaysiska-busschaförrer. Typ. Hmm, ingen dum idé alls egentligen :)

    Kram!!

    SvaraRadera