fredag 12 oktober 2012

All is well

SÅ. Nu har jag slutat med mina p-piller och mår således alldeles förträffligt igen. Hade ju missat att läsa på förpackningen att det var vanligare än 1 på 100 att man fick svår huvudvärk och kräkningar. Det tog ett dygn så mådde jag bra. Dessutom såg jag och Jimmy en film igår; "Seeking a friend for the end of the world", som lämnade mig med en stark känsla av att sent inlämnade uppgifter till en distanskurs inte är en big deal. Inte alls. Viktigast är ju att jag har min dokumentärochfiskälskandeJimmy och våra barn. Man måste ju liksom ha lite perspektiv på det här va. Får nog helt enkelt ta kursen med en nypa salt liksom.

Det är inte klokt vad jag är mogen, faktiskt.

Idag var jag dessutom på sjukhuset med Emil som har haft ont i magen under en väldigt lång tid. Så nu har vi fått lite råd och medicin och tillsägelser om att man måste äta frukt och grönsaker varje dag, fast man inte vill. Så det kommer nog att bli bra med det där också. För övrigt kan jag konstatera att när vi i Sverige har TV-apparater överallt i väntrum så är det för att visa tecknad film eller nyheterna. Inte ingående bilder från operationsbordet. Alltså; blää. Det tog en rätt lång stund för mig att övertyga Emil om att ingen skulle operera honom idag. Jag fick lova dyrt och heligt att de måste säga till lååångt innan. Tillslut gick han med på att stanna kvar. Mycket märkligt val av väntrumsunderhållning känner jag. Menmen, det var säkert väldigt väl utfördas operationer de visade.

Säkert.

4 kommentarer:

  1. Dom där p-pillerna är bra knepiga, är det någon som mår bra av dom? (skrev själv nyss om dom i inlägget "det leks" på min blogg)
    Operationsfilmerna kanske visas i avskräckande syfte, typ "sköt din hälsa annars måste vi göra så här"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. P-piller = råttgift. Så enkelt ere.

      Radera
  2. Å fy! Det väntrummet hade jag inte velat vara i. Förstår grabben precis...

    P-piller ja, usch och blä. Funkar inte här heller! Absolut inte. Jag blir deppig och har noll lust. Och då behövs ju inte pillren helt enkelt...

    Någon bloggträff med virkning och pyssel tror jag knappast jag drar ihop, även om det lät fantastiskt roligt :) Däremot kan jag tipsa om Drops stick och virkskola på nätet. De har lärt mig allt jag kan...nästan :)

    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, inget event alltså? Synd. ;) Men bra med tips, toppen!

      Radera