torsdag 11 oktober 2012

Barbieanalysen

-Mamma, vet du vad? Jag har lärt mig lite om Barbie nu. De är alltid ljushåriga och har blåa ögon och så lyckas de  få killen i slutet. Deras kompisar är brunhåriga, och de brukar ibland få pengarna. Men Barbie, hon får killen.
 
Detta konstaterade alltså Emil igår, och det får mig att tänka att Barbie nog är färdig med att lära ut engelska hemma hos oss nu. Tror det, faktiskt.
Uppenbarligen har hon redan lyckats sätta intressanta spår i mina barn.
 
 
För övrigt undrar jag om det kan inte vara så att Barbie har lite svårt att skilja på I och you?
 
 Skulle ju kunna förklara en del...
 

2 kommentarer:

  1. Ehum. Det kanske var ett bra drag av mig att bli brunett då, så jag får pengarna menar jag. Jag har ju redan killen liksom (som jag fick som blondin)

    Eller inte.

    Ibland blir man bara så matt på...Barbie.

    SvaraRadera
  2. He, he, he..ja, inte tror jag att Barbie är särskilt uppbygglig att umgås med. Men här har hon bott i många år. Då gäller det att balansera med verkligheten...:)

    SvaraRadera