söndag 14 oktober 2012

Där fick jag så jag teg Eller Jäkla stjärtdusch!

Blev inbjuden på uppdukad dockfest på Ingrids rum idag. Mycket trevligt. Fast eftersom Ingrids vattenlekar på senare tid har spårat ur fullständigt (börjar med lite vatten i en dockkanna - slutar med hoppabomben i överfyllt badkar) så kände jag ganskapåengång att allt vatten hon hällt ut på sitt golv och sitt lilla bord liksom behövde gnällas lite över. Kunde inte hålla mig. Så jag avbryter den trevliga leken och går iväg för att hämta hushållspapper (vilket vi aldrig har i vår familj så det var egentligen toapapper, såklart) jo, och så blev jag ännu lite tråkigare när jag behövde tjata lite till om att man inte kan hälla ut en kanna vatten på parkettgolv utan att torka upp det på en gång. Tråkig, tråkig mor.
 
Fast.
 
När jag torkat upp vattnet med några nävar toapapper och ska gå och slänga dem i toaletten så råkar jag i all hast kliva rakt på den lilla stjärtduschen som finns på ALLA toaletter här i Maläijsha. Den är en ca 1 m lång slang med en liten spak längst ut, precis där vattnet kommer sprutande. och används för att tvätta av rumpan med istället för att torka sig med papper. Japp. Så jag lyckas tyvärr kliva rakt på den där lilla spaken, vilket gör att slangen i sin tur får ett tokryck och börjar slingra sig runt, runt i rummet samtidigt som den sprutar stenhård vattenstråle över: Hela den skrikande tramparen (dvs. jag). Hela badrummet. Hela Ingrids tak. Hela Ingrids garderob.
 
Det slutar med att jag och Jimmy får åka skridskor på handdukar över Ingrids golv medan Ingrid sitter på sin säng tillsammans med sin storebror och lillasyster. Samtliga med fötterna högt uppdragna, och två av dem gapskrattande åt att gnällmamman som nyss tjatade över några ynkans deciliter vatten, nu har lagt grunden för att alldeles eget vattenland.
 
Hrrm...
 
...såatte, jag tänker som såhär nu då, att nästa gång ska jag nog prioritera leken va? Och prata om vatten och trägolv och sånt där efteråt. Verkar ju onekligen som att nån däruppe vill ha det så.
 
Japp. Så fåre bli. Helt enkelt.
 
 

 
 

3 kommentarer:

  1. Oj, eller hoppsan Kerstin! Det är ett bra uttryck tycker jag. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag skrattar ihjäl mig! Så himla kul....eller det var det ju inte när det hände, men så här i en annan del av världen får jag vansinnigt roliga bilder i huvudet nu :)

    Hoppas det är torrt nu...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag kan se mig dina sma kidz framfor mig, tycker att det mammsen haller pa med ar superkul! ;-) Jag har saknat dina inlagg, var ivag i Italien i nagra dagar men nu har jag flera inlagg att gotta mig i. Kramar towe.

    SvaraRadera