onsdag 17 oktober 2012

Jag tycker så hemskt mycket om mina barn! Såklart

Sånt som kan få mig att känna mig väldans stolt och glad är när jag lyckas se på mina barn med lite perspektiv. De blir så himla fina och bra och härliga då. Det är de naturligtvis annars oxå, men det är svårare att komma ihåg stundvis. Som när Ingrid skojar till det hemma hos några kompisar och pressar in en gigantisk halva av en muffins i sin mun mitt i fikat och sedan dreglar ut den och ett glas saft över sin tröja. Det är liksom mest bökigt precis när det händer, för alla andra barn sitter ju som små ljus runt bordet och tar mustuggor och tittar på hennes tilltag med mer eller mindra nivå av äckel i ansiktet. Fast några skrattade förstås. Och det är ju just det som liksom är hennes driv när hon hittar på sånt där. Hon vill så hemskt, hemskt gärna ha kul, få andra att skratta, busa. Liksom. Och jag känner igen mig jättemycket i det. Så när jag inte längre behöver befinna mig mitt i möljamuffinsochsaftimunnensituationerna så tycker jag faktiskt att det är en härlig egenskap. Humor, alltså, det är ju faktiskt bland det bästa som finns. Att få skratta med vänner som förstår det roliga och som skojar tillbaka, det är liksom en himla fin grej det.

Så när vi kom hem efteråt, och Ingrid hoppar in i duschen och Ines i sin tur ser sin chans att verkligen ha roligt och därmed drar Ingrids gamla trosa över huvudet och sedan springer runt i vardagsrummet och skriker av skratt för att hon tycker att hon är en så förbenat kul tjej. Då känner jag bara att jag är så himla, himla glad för att mina barn är mina barn. De är sköna människor liksom, och jag har/kommer att ha så mycket kul med dem.

Ska bara hjälpa till att finslipa de där humoristiska utspelen lite.
Jag menar, trosor och muffins i all ära, men det håller nog inte i längden.
 
 
Tänker jag.

2 kommentarer:

  1. Jamen åh! De är ju så lika våra barn! Muffinstricket (eller varianter på det) kör min stora med också och storasysters trosor på huvudet är high life för den lilla (fast det senaste är att hon ska ha dem utanpå sin pyjamas vilket förvandlar henne till någon sorts mini-fantomen, haha)

    Det är ju skit att ni bor i Malaysia (fast inte för att er ö känns så jättenära Skåne heller) för det känns som att vi skulle kunna ha mycket kul ihop...på alla plan :)

    kram!

    SvaraRadera
  2. Jamenellerhur! Vi får fixa dejt så fort det inte skiljer ett halvt jordklot. Kram!

    SvaraRadera