tisdag 30 oktober 2012

Min son - överlevaren

"Emil is making excellent progress and is now able to access the curriculum with a greater degree of independence. We are very pleased with Emil's progress in this area and I would like to take this opportunity to thank you for your support."

Min son som haft sådan ångest, som kämpat sig tårögd, som levt i förvirring och oro och med en ständig klump i magen för att han inte förstått någonting i skolan. Som sörjt över att inte ens kunna be en vuxen om hjälp och som känt sig så osäker och utlämnad. Som tvingats ta massor med extralektioner, både i skolan och hemma. Som kämpat med läxor och med att läsaläsaläsa biblioteksböcker.
 
Han har klarat det.
Han mår bra.
Han har överlevt.
 
Vilken pärla!




3 kommentarer:

  1. Åh, det är ju underbart att läsa! Vilken vånda han har haft stackarn, tur att det vänder nu då, så han kan koppla av och njuta av tillvaron.

    Vilken kille alltså

    Heja Emil!

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Jag blir helt tårögd här.....men du kan hälsa din kille att jag inte riktigt förstod de engelska orden där. Så jag inser vilken bedrift det är. Heja Emil!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken bedrift, vilken kille! Grattis! Att kämpa lönar sig. Han är värd en extra fin present! Happy day! kram towe.

    SvaraRadera