söndag 14 oktober 2012

Ni har det bra ni. Faktiskt.

Här sitter jag och dricker té och läser fina ord hos Kammebornias drottning. Som vanligt när jag kommer in där blir jag hemsjuk och saknar ljudet av vinden som blåser i granskogen och lukten av regn mot mossa och allt annat som ni har i Sverige och som fattas mig. Det blir förstås lite vemodigt att läsa hur hösten som bäst håller på att sätta sina klor i Sverige, hur ni tänder ljus, och läser böcker framför brasor och plockar svamp och får ta på er en gosig halsduk som er mormor stickat.

Men det känns fint samtidigt, och bra.
 
För jag VILL ju längta. Jag VILL ju sakna. Jag VILL ju känna att borta är bra men hemma är bäst.
 
Och det gör jag också.
 
 

1 kommentar:

  1. Det är fint att vilja längta. Längta är ett vackert ord. Du är bra. Kram!

    SvaraRadera