tisdag 30 oktober 2012

Rapunsel och Ines är en dålig, dålig kombination

Ingrid har sedan vi flyttade till Maläijsha gett sig sjutton på att ha lika långt hår som Rapunsel när vi kommer tillbaka till Sverige. Delvis för att hon älskar filmen, och delvis för att hon har en mycket älskad kompis i Sverige som har långt hår. Jaha, tänker ni då, inga problem liksom. Kul för henne.

Fast.

Tyvärr har hon har sedan en tid tillbaka en lillasysterInes som kommit in i den mycket sadistiska drasåhårtdukaniandrashår-fasen. Det är i princip det enda hon gör nuförtin, oftast på oss i familjen eller på Ingrids Skrållandocka, som för övrigt beter sig mycket opedagogiskt och bara skrattar eller ber om en kattunge eller köttbullar när man våldför sig på henne. Jo, Ines tar alltså en näve hår i sin hand och sedan skriker hon i kör med den som hon gör illa. Ibland släpper hon självmant, ibland får man bända loss handen. Ofta får man pilla loss sin avryckta hårtuss ur hennes nypor efteråt, annars äter hon den.

Så: Kombinera nu detta med att bägge har ett jävla humör i största allmänhet, ni vet; Buffeln har ju ingen impulskontroll och Ines blir regelbundet så ilsken att hon måste lägga sig ned på stengolvet och gnaga i det med sina fyra tänder, och försök sedan föreställa er hur harmoniskt vi har det hemma hos oss just nu...

Japp.

3 kommentarer:

  1. Det sista ser jag framför mig. Hur omöjligt det är dessutom ;-)
    Inbakad fläta kanske inte är lika lätt att få tag på. En tofs som blir som en slarvig knut.

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, jag veeeeeet! Jag funderar allvarligt på att tipsa Disney om att nästa prinsessa ska få vara kortklippt, jag är så less på att 1. kamma hår (aaaaajjjjjj maaaaaammmmmaaaaaa AAAAAAAJJJJJJJJJJJ) 2. bända bort lillasyster från storasyster.

    Det värsta av allt (?) är att den lillas hår växer MYCKET fortare än den storas, så om något år kommer förmodligen lillasyster ha längra än storasyster och DET får ju inte hände. Det förstår ju alla.

    kram

    SvaraRadera
  3. Ouch! Jobbigt. Jag hade en Dixie som rev och slet i mitt hår tigigare men nu allt hon vill göra är att borsta mitt hår med sin bebisborste. Så hälsa Ingrid att det finns hopp för en hopplös liten skrutt som drar och sliter en i håret. kram towe.

    SvaraRadera