fredag 5 oktober 2012

Rosabandetfrukosten

I förmiddags gick jag, sex glada kvinnor och två glada småbarn på rosabandetgalej. Japp. För att äta frukost och kolla på fashionshow och sånt där som man gör för att stödja bröstcancerbekämpning. Jag åt cirka tusen croissanter och tre kilo fransk ost, man ska ju liksom fokusera på det göttaste på buffén, det har jag alltid sagt. Ines åt nog ungefär fyrtio salta kex och trehundrasextiotvå vindruvor. Så vi är fortfarande proppmätta och Ines är dessutom helt slut av allt hennes slickande på de rosa ballongerna.

Ja, ni hör ju själva hur väldans trevligt det var.
 
Så om en liten stund blir det lugnt fredagsmys här hemma, ingen restarang idag inte. För jag är så trött så jag får vara nöjd om jag orkar hålla mig vaken genom middagen, garanterat är iallafall att jag inte kommer att lyckas se kvällens familjefilm. För croissantkoman kommer att slå till, det gör den alltid förr eller senare.
 
Och det ser jag fram emot.
Faktiskt.
 
 
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Men vilken underbar koma att få glida in i ... Det får man säga. Här får jag som bäst hoppas på en skvätt rött till kvällen. Brukar kunna bli koma av det med...

    Ha det toppen!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Låter som en alldeles underbar (och god oxå) förmiddag.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera