onsdag 7 november 2012

5-årskalas utan snopptårta, tack

I förrgår var jag och beställde tårta till Ingrids födelsedagskalas som äger rum idag. Hon ville ha en rosa tårta med fjärilar och blommor. Vilket lät bra tyckte jag. Så när jag kom dit så försökte jag förklara det för mannen bakom disken, som i sin tur ville att jag skulle bläddra igenom en mapp på hans I-pad, bara för att kunna peka ut helt säkert vilken sorts rosa och vilka sorters fjärilar jag ville ha. Så jag började bläddra. Efter en sisådär trettio barntårtor i olika färger och former så dyker det plötsligt upp en tårta formad som en gigantisk, ådrig penis på skärmen. Jag blev helt sjukt förvånad, var ju liksom beredd på ännu en Barbie/Mussepigg/Ben10 tårta. Sedan fick jag bläddra förbi typ tjugo snopp och tuttårtor till innan det var över och därefter fick jag äntligen peka ut vilken sort jag ville ha.

Såhär i efterhand är frågorna många. Jag menar:
Vem beställer egentligen en stor erigerad, ådrig penis till sitt kalas?
Och vad är det man firar då?
Och vem bjuder man?
 

Jag bara undrar...

1 kommentar:

  1. haha! Kanske inte sa mycket till fodelsedagskalas eller? Bachelor och bachelorette kanske. *giggle* kram towe.

    SvaraRadera