tisdag 6 november 2012

Är det så onyttigt med hamburgare EGENTLIGEN?

I Emils klass har de olika topics, dvs teman, som genomsyrar alla lektioner. Fram till för en vecka sedan var temat "Vulkaner och jordbävningar", vilket ju kändes vettigt. Helgläxorna bestod av att vi fick lära oss hur många olika sorters stenar och jord det finns, och hur vi människor använder dessa till golvplattor, keramik eller annat i våra hem. Jag är helt med på allt det där. Skitbra.

Men, sedan kom Emil hem i förra veckan med en helt ny läxa, som skulle ligga till grund för det nya temat: "Hälsa och mat". Fuck liksom. För just nu får vi nämligen inte i Emil annat än hamburgare, pizza och en å annan pastarätt dvs; hans matintag suger. Och genom denna läxa skulle detta bli väldigt tydligt för hela klassen. Så vi löste det hela på bästa sätt: Först sa vi till Emil att den här veckan blev han helt enkelt tvungen att svälta vissa måltider så att vi kunde skriva noodlesoup på nån ruta. Sedan satt vi tillsammans och skrev hamburgare på så många olika sätt vi bara kunde. Ja, typ meat with bread, salad and tomatoes eller minced meat, white bread and vegetables. Å så.

Så jag tror vi kom undan med det...
 
 
...för övrigt tror jag inte att det finns en socialjour här som skolan kan ringa
 om vi missköter våra barns hälsa.
 
Faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha! Och hade det funnits en socialjour tror jag knappast att det hade varit något för dem. Och det kan jag ju säga med rätt stor säkerhet när jag själv jobbar på en... :)

    SvaraRadera
  2. Jaja, jag veeet att ni har annat att gora. Men anda, tank OM. Liksom ;)

    SvaraRadera
  3. Jaja, jag veeet att ni har annat att gora. Men anda, tank OM. Liksom ;)

    SvaraRadera
  4. Mmm. Salad and tomatoes, minced meat and white bread. Nu blir jag sugen pa kottfars. En till just in case ni behover det till en annan gang: beef pattie with sauce and vegetables. hihi!
    Kram pa er! towe.

    SvaraRadera