söndag 11 november 2012

Bortglömt inlägg eller Det där med att leva i nuet verkar klokt, ju

Det finns massor med härliga saker med att flytta utomlands i ett par år. Massor. Men det finns också åtminstone tre saker som verkligen INTE är härliga. Den första saken är att man måste packa ihop allt man äger och har i lådor. Det andra är att man måste städa asnoga i alla husen innan hyresgästerna flyttar in. Det tredje är att man måste sticka hela familjen med åtskilliga sprutor vid två tillfällen, och sedan betala 5000 kronor för det.

Det är inte mer än rättvist att vi får åka till Maläijsha då. Faktiskt. 

 
 
Ett sådant här halvfärdigt inlägg hittade jag i en mapp här på bloggen. Det lustiga är att jag, lika naivt som när jag var 21 år och väntade Emil, liksom trodde att det jobbiga var att packa, eller som då; att vara gravid. Och sedan blir jag tagen på sängkanten när jag inser att det bara var början. Att packning och graviditet bara är startsträckan, liksom. Måste bli bättre på att gilla läget tror jag, måste börja uppskatta sprutor och foglossning. Annars går ju hela livet förbi och så går man bara och tänker att det roliga/lätta kommer sedan.
 
 Kanske.
 
 
Och om nån nu får för sig att skicka ett sms till min man och insinuera att jag är gravid för att jag först skrev att jag var glad i ett inlägg förra veckan och nu nämner att jag ska börja uppskatta foglossning så vill jag bara säga följande:
 
Min vajajna är inte en kulspruta. Okej?
No more babies. Okej?
Skräm inte min Jimmy, det är så svårt att få omkull honom då. Okej?
 
 
Okej.

2 kommentarer:

  1. KL Shopping tips: KLCC mall och Pavillions (finare butiker), samt Times Square (asiatiska marken)
    KL Dining: I shoppingmallet Pavillions finns det en jattefin food court i bottenplanet samt matvarubutik. I Starhill Plaza finns det ocksa bra restauranger i bottenvaningen. Basta restaurangen ar Yogoya i Starhill, pa nagon av dom ovre vaningarna. En asiatisk buffe. Underbart gott for alla aldrar. Vart ett besok ar Dim Tai Fung hogst upp i Pavillions dar det ocksa finns andra restauranger. Varldens godaste dim sums.
    Kul restaurang for kids och vuxna med god mat och delikata milkshakes ar T-bowl. Det ser ut som ett badrum och allt serveras i sma toastolar, finns i Sungai Wang Shopping Mall i Bukit Bintang.
    Att gora: Fin park med lekpark for kidsen) utanfor KLCC samt Aquaria vid KLCC.
    Trevlig resa!
    http://towe-anders.blogspot.ch/search/label/Malaysia

    kram towe

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!! Men du, ibland är det ju tur att man inte förstår innan hur saker ska bli. För hur många barn hade det blivit då tänker jag när jag sitter med ett berg av kräktvätt härhemma... :) (Men bäst av allt med detta är att det ÄNDÅ är värt det, lätt!)

    Kram!

    SvaraRadera