tisdag 27 november 2012

Jag tycker väldigt mycket om ryggskott. Och Jimmy.

Eller, jag gillar kombinationen. Fast egentligen var det inte ryggskott utan en inflammation i en disk efter fotbollsmatchen i fredags. Oavsett tycker jag att det är väldigt mysigt när Jimmy har ont i ryggen. Delvis för att han är hemma, och delvis för att han är stilla. Sånt gillar jag. Man hinner liksom prata med varandra då. Och dricka kaffe. Och leka med sin yngsta dotter utan att de två andra knasbollarna brottas i en hög bredvid. Och såhär dagen efter, när det är tomt utan den där diskskadade mannen, så inser man hur mycket man älskar honom. Hur trevligt man har det ihop. Hur glad man är att man har hittat nån som gör en så varm i hjärtat och lycklig i största allmänhet.

Så idag sitter jag mest här och är glad att jag har en man, en Jimmy, som får ont i ryggen ibland.
 
Och som är min.
 
Liksom. 

3 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg! Och vet du vad, jag tror Jimmy är väldigt, väldigt, väldigt glad att han har dig :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad fint, härlig känsla det där, när det känns alldeles rätt och varmt i hjärtat.

    Kram

    SvaraRadera