fredag 2 november 2012

Jag VET att det här är min sista ettåring

Så jag ser till att njuta ordentligt av alltihop. Fast jag njuter också ganska mycket av just vetskapen om att det är vår sista ettåring. Det är minst lika trevligt att tänka på det. Faktiskt.
 
Här får ni ett smakprov på vad man gör en genomsnittlig dag med en ettårig Ines:
  • äter frukost och hindrar Ines från att klättra upp på matbordet cirka 10 ggr. Nej, det räcker inte att binda fast henne, vi har provat
  • klär på mig och städar upp alla Ingrids trosor som Ines satt på huvudet och sedan slängt på golvet
  • går på toaletten och plockar sedan upp en tandborste/Ingrids trosa/en boll som Ines kastat i toaletten precis när jag skulle spola
  • vattnar på balkongen samtidigt som jag lyfter ner Ines från balkongmöblerna minst 10 ggr 
  • tvättar Ines händer för att hon grävt ner dem i balkongkrukan
  • läser Max-böcker miljarder gånger
  • sjunger sånger ur barnkammarboken
  • petar ur pärlor ur Ines mun som hon hittat för att hon igår kastade Ingrids precis färdiggjorda platta i golvet
  • bäddar barnens sängar och fiskar därefter upp en napp, tre legobitar och en strumpa som Ines ploppat ned i sköldpaddornas akvarium
  • lagar mat och ser på när Ines sorterar om i kylskåpet. Blir jättebra varje gång, och lite kladdigt
  • äter lunch och håller ett hårt tag om Ines tallrik, annars slängs den på golvet heeela tiden
  • bloggar och får hårtussar utdragna i nacken
  • bäddar min och Jimmys säng och viker sedan in alla Ines kläder som hon öst ut på golvet
  • leker tittut bakom en filt tills jag inte orkar mer
Ja, och sedan håller vi på ungefär såhär tills det plingar på dörren och det stövlar in två monster till som är tokhungriga och efterskolantrötta.


Hrrm.
 Det är, som jag sagt förr, inte alls svårt att lista ut varför jag hittar gråa hår i luggen.
 
Inte alls.
     

1 kommentar:

  1. Charmerande liten tjej, den där Ines. Skulle vilja träffa henne faktiskt. Kul tjej och så söt! Happy birthday till snart 1 åringen! Här går vi mot 2 år för Dixie, den 10 november närmare bestämt. Det blir kul. En toddler i hemmet. Happy Friday! kram towe.

    SvaraRadera