torsdag 1 november 2012

Lite ditt å lite datt och så lite bilder

Japp. Idag är en bra dag. Delvis är det Ingrids födelsedag, vilket ju är jättekul och härligt varje gång. Dessutom är jag lite sådär hemligt glad liksom, sådär så att jag går och småflinar för mig själv. Känns fint. Jävligt fint känns det tillåme. Fast varför det gör det är hemligt, som sagt. Så, nog om det.

Jo, idag är det inte bara finaste buffelns 5-årsdag. Det är också 1 år sedan jag bestämde mig för att börja blogga (HÄR är mitt första inlägg). 1 år sedan jag insåg att jag med största sannolikhet skulle byta land och tillvaro, och att jag skulle vilja föreviga det för barnens skull, och samtidigt förmedla alltihop till er i Sverige. Så för ett år sedan drog jag igång.

Och jag är så nöjd med att jag gjorde det!
 
Fatta hur kul jag har haft! Både på min egen blogg och inne hos andra. Det finns en massa roliga tjejer därute vettni, och många av dem bloggar. Vill man ha sig ett skratt så är det bara några tangenttryck bort...
 
 
Så var det med den saken. Nu blir det bildspel från då och nu.
 
DÅ:
 





NU:








Och sist men inte minst; en extra bild på det vackra fölsedagsbarnet:

 
 
Man kan konstatera att det är mycket som har förändrats. Typ allt faktiskt. Förutom att vi på ön också hade två kök precis som här, varav ett iåförsej va ett kombinerat kök och badrum, och därmed hade en toalett mittemot kylen. Men ändå. Två är ändå två, liksom.

Och tänk vad fort det har gått.
Alltihop.
 
 
 


1 kommentar:

  1. Grattis till Ingrid och grattis till dig som firar ett år som bloggare, jag är glad att du började blogga så att jag och många andra får följa era äventyr.

    Kram Victoria

    SvaraRadera