söndag 18 november 2012

Man kan ju inte vara återhållsam jämt ju

Nej hörrni, nån malay är jag inte. Det var det väl ingen som trodde ändå förstås, att jag var malay alltså, men det blir iallafall lite extra tydligt i vissa situationer. Som igårkväll till exempel, när jag gick in i barnens badrum och råkade trampa på en fet kackerlacka, som naturligtvis överlevde och äcklade sig iväg längs golvet.

En malay hade förmodligen i den här situationen sagt "-Hoppsan" och fixat tandborstarna precis som det var tänkt.

En malay hade definitivt inte först gett ifrån sig ett djuriskt, urvrål från tiden när folk levde i grottor och kommunicerade med hjälp av stön och vrål. Ni vet, ett sådant där skrik som får blodet att isa sig i även de mest härdade av människor och som får små, oskyldiga barns ögon att tåras.

En malay hade förmodligen inte heller rusat ut i sovrummet och hoppat runt hysteriskt efteråt för att det kändes som att det kröp på ryggen på henne.

Nej alltså.
 
Det skötte jag inte som ett proffs.
 
Inte alls.

6 kommentarer:

  1. Nej det gjorde du verkligen inte ;-)
    Ser det som en skalbagge nästa gång. För skalbaggar är du väl inte rädd för?

    Retsa lite med dig :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej det ar jag inte forstas. Men de dor ju a andra sidan nar man gar pa dem, det kanns mer hanterbart. Pa na vis.

      Radera
  2. Jag tror att det dröjer ett tag till innan du kan rycka på axlarna åt såna däringa kryp ;) .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer nog aldrig att handa ar jag radd. Aldrig :)

      Radera
  3. Haha! Kackerlackor ar ackliga och kommer alltid att vara. Nar vi hyrde hus i Florida da fanns det sana dar flygande kackerlackor. Bla! kram towe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hah, jag visste inte att de flog forran jag kastade ut en fran balkongen for ett tag sedan och den vande i luften och flog in igen. Tokvidriga djur. Usch.

      Radera