fredag 14 december 2012

Hej Tinnitus!

Det här ett inlägg för er som önskar er tinnitus i julklapp. Tyvärr kan jag inte erbjuda er den mycket högljudda och underhållande liveversionen av hur man skaffar denna hörselskada, men jag tror att det här kan funka minst lika bra. Gör bara såhär:
  • Höj volymen till max på er dator.
  • Spela upp klippet nedan.
  • Lyssna på klippet i cirka en timmes tid. Non stop. Alltså, sluta inte ens när det börjar göra ont i hörselgångarna och öronen blir alldeles varma och röda.
Believe me, ni kommer inte att bli besvikna. Om ni vill ha tinnitus alltså, annars kan ni låta bli den här trestegsmetoden och bara lyssna på det hela en ynkans gång med lagom ljudnivå. Hade jag fått välja hade jag nog hållt mig till det. Nu satt jag istället som ett fån på småbarnsjulsångsfesten och fick konstiga blickar. För vilken civiliserad och väluppfostrad människa håller egentligen för öronen på en trevlig julkonsert med små rara barn? Bara jag uppenbarligen. Jag fattar det inte, alla andra måste ju redan ha haft extremt dålig hörsel, alternativt så hade de köpt hörselproppar utanför, som på en konsert, och så hade nybörjaren mrs Fröubee (som jag heter på engelska) missat det helt. Vem vet?
 
Här är klippet iallafall:

 

 
Lycka till.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar