måndag 3 december 2012

Helgen som var, fast utan bilder för jag orkar inte bråka med Picasa

Eftersom jag har haft en inlämningsuppgift som jag saknat motivation att avsluta (förrän idag då den ju behövde skickas in) så har det resulterat i att jag inte bloggat heller. Har liksom inte kunnat sitta vid datorn för då har jag fått ångest för att jag inte pluggar. Men nu är den inne, kanske inte min bästa insats, men man kan ju inte va på topp jämt, liksom.

Jo, i helgen åkte vi upp på Penang Hill här på ön. Typ världens bästa utflyktsställe! Delvis för att det var vackert, men också för att det var svalt (typ 25 grader är svalt för mig nu, om ni undrar), det fanns små bilar som man kunde åka runt på om man har barn som inte vill använda sina ben och det fanns glass. Perfekt. Så det gjorde vi hela förmiddagen, och sedan på eftermiddagen åkte vi hem, stängde in barnen på varsitt rum och hade terapiochpeppingsamtal med varandra i vardagsrummet. Ibland behöver man liksom bara få tycka att det är jobbigt att vara förälder och sedan frossa i det nån halvtimme medan barnen bygger med lego. Japp. Vi sjöng inte We shall overcome med darrande underläppar medan vi höll varandra i händerna och fällde varsin tår ner på den vita, mjuka mattan. Men det var faen nära.

Sedan blev det söndag och då åkte Jimmy med storbarnen och bowlade medan jag tvättade fem maskiner tvätt, skrev min inlämningsuppgift och sjöng sånger för Ines ur Barnkammarboken. När barnen kom hem berättade Ingrid för mig att hon nu (äntligen) hade kommit på vem det är som jag är sååå lik. Tydligen är jag oerhört lik häxan i Rapunzel. Japp. Asså, exakt lik faktiskt när hon tänkte efter. Ångrade genast att jag tvättat hennes kläder då kan jag säga. Skulle hellre klippt dem i små partiklar och sedan slängt ut de för balkongräcket...hmm... jag ÄR nog ganska lik en häxa ändå. Kanske.

På kvällen vid 22-tiden fick Emil panik för att han misstänkte att han hade en extra läxa till på måndag som han behövde göra på en gång. Fast det slutade med att jag skrev en liten lapp med många frågetecken till Ms Harvey istället. Där stod det ungefär: Om Emil hade i läxa att komma med en tiohövdad, tioarmad gyllene hjort-kostym tills måndag, så måste vi tyvärr meddela att vi behöver lite mer tid på oss med detta. Jag hade ingen lust att göra en kostym vid tio på kvällen nämligen, dessutom lät det ganska avancerat. Vi får se vad hon svarar.

Japp, och så gick då ännu en helg. Nu är det därmed två veckor kvar innan den första kullen med gäster kommer, sedan har vi fullt hus här tillåme april.

Ska bli så himla kul!

Faktiskt.



2 kommentarer:

  1. Den dära kostymen hade jag velat sett! Vad pluggar du om man får fråga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, bildbevis kommer. Jag pluggar genusvetenskap pa halvtid. Helt ok :)

      Radera