onsdag 5 december 2012

Men eftermiddagen blir säkert mycket bättre...

    Vad som hittills känts lite sådär halvbra:
  • Vaknade kl 6:30  med intorkad, uppspydd musselomelett på kinden. Mumma. (Vi ska aldrig mer ge Ines en sådan till middag, fast jag misstänker att hon inte kommer att vara direkt sugen på en heller, stackarn).
  • Sedan blåste min kjol upp precis framför vakterna vid ingången till vårt hus när jag vinkat hejdå till barnen.
  • Ines har varit supergnällig och vansinnigt arg på sin mig sedan väckarklockan ringde. Förmodligen för att jag idiotiskt nog har lagt hennes älskade gosekanin i tvättmaskinen. Kräkig eller ej, han hade gjort mer nytta i hennes hand idag.
  • Min huvudvärk började ge sig tillkänna redan vid 8:00-snåret och dunkar nu intensivt på högra sidan av pannan.

Känner att jag direkt vill flyga hem till mamma och pappa och sätta mig vid deras matrumsbord
och dricka kaffe i en rosarödblårandig muminkopp och äta tio lussebullar och fyrtiotvå Annas pepperkakor. Känns som att det skulle va bästa medicinen mot den här dagen.
 
Faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Vi har snöstorm här, vet inte om det känns lika lockade att komma hem då. Hoppas morgondagen känns bättre. ;)

    SvaraRadera
  2. Kampig dag men den blir nog battre! kram towe.

    SvaraRadera