tisdag 18 december 2012

Nääämen vi sitter väl mest här då eller Bara 10 timmar kvar

Ikväll kl 20nånting kommer våra första gäster. Det är Jimmys mamma och syster med familj som kommer hit och ska sätta guldkant på vår tillvaro.

Blir bra det.
 
Fast just nu känns det som att de faen hade kunnat skita i att säga till innan. Det hade varit mycket trevligare. Ja, för husfridens skull. För sedan igår morse har Emil haft ont i magen av fjärilspirr och Ingrids nervositetsilska går ut både över familjen och hennes sovrumsdörr. Själv går jag runt och tycker att det känns förbannat jobbigt att familjen måste stöka till heeela tiden. Måste vi verkligen äta mat nu det sista dygnet? Och leka med leksakerna? Kan inte de få sitta sådär fint uppradade va? Som mamma fixade i förrgår. Vi kan väl låta bli allt.
 
Låta. Det. Va. Snälla.
 
Och grejen är att barnen faktiskt inte vill göra nått heller. Så för en stund sedan satt vi här uppradade i soffan, jag och storbarnen, och glodde på en tom vägg. När jag efter ett par minuter föreslog att vi skulle göra nått, typ ringa en kompis, gå ut, äta nån annanstans, vartsomhelst, fördriva tiden lite liksom, så svarade barnen unisont: Nej! Varpå Ingrid fräser med stirrig blick på mig: VI VILL BARA VÄNTA.
 
It´s gonna be a loooooong day. 

4 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt med besök, jag förstår att barnen är exalterade!! :)

    Men du, vad hände med julpyntet?? ;-) Jag som gjorde en raket så tomten kunde åka med julklappar till Malaysia och allt.

    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. GAAAAH! Jag glömde! Faen. Fixare nu. NU.

      Radera
  2. Harligt med besok, kanske har dom med sig lite svenskt-gottesaker som du redan borjat sakna eller? Vi packar snart for varmen, Helllo Miami! kram towe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är ju sååå mycket med globetrotters än va vi e. Miami alltså. Ska bli kul å läsa om :)

      Radera