fredag 14 december 2012

Några bilder och en film och ett brev till tomten

 

 

Okej, den första bilden är vår Penang-ö sedd från Penang hill. Den andra illustrerar hur det är att äta med Ines på restaurang och filmen återger hur det är att bo mittemellan två moskéer som har böneutrop typ 7 gånger om dagen och som alltid lyckas få till det en smula otajmat. Den moskéen som börjar strax efter den första har dessutom något otalt med samtliga hundar i området, vilket resulterar i att det hela dessutom ackompanjeras av ett tjugotal ylande djur. Låter ganska illa, faktiskt.

Jo. sedan kom ju Emil hem idag med ett brev till tomten som han delgivit sin klass och lärare redan. det löd såhär (efter att jag översatt det till svedish för Gamlan och Gamlens skull):

Käre Tomten.
Hur mår du? Jag hoppas du mår bra. Jag har varit en mycket duktig pojke det här året, så jag kan få det här i julklapp:
  • en nallebjörn
  • 2 vapen
  • 50 dollar
  • en större pool
Kan du också ge:
  •  en leksak till Ines
  • en kackerlacka till Ingrid
  • en sovstund till pappa
  • ett jobb till mamma.
Snälla, kan du ge mig allt det här.
Från Emil

Min spontana reaktion var ett asgarv, därefter ett what the fuck! för att sedan avslutas med en rätt avancerad planering med Jimmy över några fredagsöl om hur vi ska kunna ge honom allt detta, bara för att det vore kul, liksom.
 
För det måste ju kunna fixas av ett par luriga föräldrar...jag menar tomten.
Apselut.

1 kommentar:

  1. Haha! Bästa brevet till tomten någonsin. Merry Christmas, may all your dreams come true! kram towe.

    SvaraRadera