fredag 28 december 2012

Tömd och trött och less på att ligga i fosterställning i duschen. Typ.

Nu har jag i två dagar haft möjlighet att utforska det här med magsjukans för- och nackdelar. Och jag kan konstatera att det verkligen inte finns en endaste liten ynkans sak som är positiv. Det är liksom bara äckligt och jäkligt. Så blir man ju inte den bästa värdinnan till sina gäster heller, trots att man försöker. Det insåg jag att jag fick ge upp när Ines hade lärt sig att säga ordet "kräkas" nästintill felfritt och låtsashulkade varje gång jag lutade mig över toan. Det blev liksom tydligt då att det var bättre att hon blev utsläppt till sin farmor. Såklart. Man vill ju bara inte vara till besvär liksom, å ge gästerna merjobb i form av intensivt blöjbarn som inte lärt sig att uppskatta vare sig I-pad eller TV. Jajja. Jag gjorde ett tappert försök (om jag får säga det själv), och så utökade jag ju dotterns ordförråd på köpet.

Det var ju bra.
 
Iallefall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar