torsdag 10 januari 2013

En helt ny nivå i handtvättsvägrandet

Sett ur ögonvrån alldeles nyss: Ingrid går på toaletten. Hon kommer ut och går fram till handfatet. Sedan står hon helt stilla, formar munnen till ett o och låter pschhhhh. Sedan går hon därifrån.

Alltså, jag har sagt det förr och jag säger det igen:
Hur i helvete kan det vara så jobbigt att tvätta händerna med tvål efter ett toabesök?!
 
Det är sådant här som får mig att vilja ge upp. Som får mig att överväga att sluta kräva saker av dem. För det verkar ju liksom som att vi ställer rent övermänskliga krav på dem, när vi egentligen bara vill att de äter annat än hamburgare och pizza, tvättar sina händer och borstar sina tänder...
Fast sedan ser jag framför mig hur mina tre barn sitter och äter pizza vid 23 på natten med avföring upp till armbågarna och med gula, fläckiga tänder och då inser jag att mitt tjat nog är nödvändigt för oss alla.
 
Min överlevnadsstrategi nu är att se fram emot livet med tre tonåringar istället. Den där sorten som tar hand om sin egen hygien, äter allsidigt och som sover till 12 på helgerna.
 
Japp, det blir finemang det.

Faktiskt.
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Haha, jag har starka minnen från när jag var liten av att jag och min lillebror stod och skrubbade tandborstarna mot väggen - så att det skulle låta som om vi borstade tänderna...

    Men det blev människa av mig med, tror jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajaja, de bliiir väl normala då. Frågan är ju om deras mamma/jag har samma tur... Hur mår din förresten? ;)

      Radera
  2. Haha! Vilka ideer kids har! Dixie har fatt dille pa att tvatta handerna med skummande tval. Kanske nagot for din lilla krabat? Underbart pa ett satt att vara hemma igen fran Miami, kollar in alla bloggar, hinner skriva kommentarer och sant men Miami va nice. Zurich ar inte lika nice. Kram pa er i varmen! towe.

    SvaraRadera
  3. Laser ditt inlagg igen och jag kan inte lata bli att fnissa. Vilken liten drottning hon ar den dar lilla Ingrid! kram towe.

    SvaraRadera