torsdag 31 januari 2013

Ett nytt uttryck i var familj ar alltsa: att forlossningsbajsa. Japp

Nu ar vi har. Som ni marker finns ingen tillgang till hela det svenska alfabetet, sa ni far anvanda er fantasi nar ni laser de kommande dagarnas inlagg.

Det fixar ni nog.

Till att borja med gick resan valdigt bra, ingen skrek eller blev skadad. Det enda som kanske inte var tipptopp var att Buffelns mage gjorde uppror vilket drabbade alla som satt i var del av flygplanet. Stundvis var det sa illa att mannen som satt pa andra sidan mittgangen en rad framfor oss holl for nasan och HjaltenJimmy var gron i ansiktet. Men annars gick det bra.

Sedan kom vi till det tjusiga hotellet. Lobbyn var fylld med sura kostymgubbar som luktade herrparfym och som med granskande blickar uttryckte att de ville att alla ska vara tyyysstaaa. Fast sadant bryr jag mig inte om langre, jag tanker snarare att kostymgubbar nog behover fa en liten touch av snoriga, skrikande barn i sina liv. Sa de verkligen kan uppskatta sina tidningar och kaffekoppar sedan.

Sedan hade vi en jatteskon eftermiddag vid poolen, det var sa skont sa att jag lyckades somna i en solstol i nan halvtimme. Det ni.

Kvallen avslutades i kaos, vi gick ju trots allt upp kl 4.30 pa morgonen. Sa middagen bestod av en gratande Ingrid, en angestgnallig Emil som hade som mantra att upprepa "Jag aaar inte trott!" och en Ines som forst skrek och sedan bajsade sa hogljutt att Emil upprort havdade att det var jag som lart Ines att stanka sadar nar hon foddes. Han kan ha ratt.

Alltsomallt en trevlig och lyckad dag. For en smabarnsfamilj, alltsa.

1 kommentar:

  1. Tank vad harligt det ar med barn, vad gjorde man innan barn nar man reste? ;-) Ha det sa kul! kram towe.

    SvaraRadera