lördag 26 januari 2013

Fast den där lergrytegröten tänker jag inte smaka, ba så ni vet

Så, nu har vi firat fölsedagskalas för världensfinasteMormorFroby. Huvudrätten var grillad red snapper, jätteräkor och groda. Grodan kändes som ett exotisch inslag och smakade bara lite sådär fiskaktigt. Med andra ord helt okej mat, fast inte nödvändigtvis nått jag gör igen. Näe.


Följderna av gårdagens firandet har gjort alla vuxna en smula hängiga idag, så det blir nog en ganska stillsam lördag. Bortsett från att jag knallade till sjukhuset i morse (igen) med Ines för att hon hostade tills hon kräktes över frukostbordet. Jag tyckte att det var en ganska fin gräns att dra liksom. Så nu har vi fått medicin (igen) mot snor och mot hosta och mot bakterier. Börjar känna mig rätt uppgiven  angående sjukdomarna. Tänker att de nog helt enkelt är här för att stanna och att det är lika bra å gilla läget.

Så det gör jag nu. Det går jättebra faktiskt.

Typ.

1 kommentar:

  1. Usch, sjukdomar. Här går det i vevor. Tänkte skylla på vintern men ni har ju värme så då borde det inte vara kylan som gör oss sjuka. Krya på er! Groda... Har jag aldrig ätit, men marsvin har jag ätit. It taste like chicken. Kram towe.

    SvaraRadera