tisdag 5 februari 2013

Bara bilder del 20 eller We just löööv Borneo!












Det här är ett hopplock gjort av en nyhemkommen, trött, skauppklockantjugoöverseximorrnstressadöveratthonintesover kvinna. Vill egentligen visa upp allt, allt, allt. Men så blir det inte förstås. Ovan fick ni iallefall lite bilder på allt fint vi gjort. Som att besök Sarawak cultural village och se gamla longhouse-hus och se somliga dansa på en scen med vackra män i skinnkallingar och kvinnor i glitterklänningar. Det är foton från Serikin-marknaden vid Indonesiens gräns som var galet spännande där Jimmy hookade på nån röd sörja från djungeln som ska bota cancer, som han nu försöker få min mamma att ta på sina myggbett. Vilket hon naturligtvis vägrar för den gör ont. Japp. Sedan har vi vandrat massor i stan, åkt båt i kvällssolen och avslutningsvis träffat fria orangutanger i djungeln. Fast det var en sådan fantastisk upplevelse så det kommer jag nog att älta mer imorrn.

Hörs då ra.

5 kommentarer:

  1. Alexandra Aldred5 februari 2013 16:17

    Åh,va härligt ni har det. Jag blir så avundsjuk ! Ni missar inget här hemma. Isen är tjock nu så det blir en och annan promenad runt Lambarö. Annars så var det 20 barn sjuka i Gabriels klass förra veckan inkl Gabriel alla med feber o hosta. Nu är jag sjuk...vädret är gråtrist runt nollan och dåligt med snö... Så ni har det så mkt bättre där ni är. Josefin( fröken) är gravid så vi får väll se om lärare nr 1 kommer tillbaka eller om det blir någon annan. Kram på er...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Later indeed som att jag bor i ratt land for tillfallet, men snart kommer svenrka varen och da ere du som har guldlaget. Ju. Kram!

      Radera
  2. Underbart, vilken resa! kram towe.

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag ville se en morgon när det har kommit slasksnö och barnen hatade overaller mer än någonsin...not. Fast det ser helt underbart ut för er förstås!

    Och sorry att jag har kommenterat dåligt - jag läser varje dag, känn pressen ;-) (skoja, no press)

    SvaraRadera
  4. Haha, jag bara tycker du e fin som laser trots att du vet att jag slipper lera och overaller. Det sager mkt om dig det. Kram parej

    SvaraRadera