fredag 1 februari 2013

PappaFroby took one for the team. Liksom

Idag har vi varit i Sarawak cultural village och schpanat pa hur olika stammar och folk har levt har pa Borneo forr i tiden. Detta har inneburit massormed haftiga grejor. Eexempelvis dodsskallar som dinglade i taken, kvinnor som trummade och lat lite mystiskt klagande sa att Ines behovde kramas och ett 30 minuters anforande av en kvinna med mundiarre om hur kineser tillverkade peppar forr i tiden.
Valdigt spannande alltihop.

Trots allt detta sa maste jag anda saga att min egen far visade sig vara hojdpunkten pa utflykten. Ja, inte hela tiden utan mest nar han lat Ingrid dra upp honom pa scenen infor en fullsatt teater och sedan forsokte sig pa lite klassisk borneansk klandans. Japp.

Och bildbevis har jag ocksa *ler slugt for mig sjalv*

Svarslagen dag det har. Verkligen.



3 kommentarer:

  1. Haha, så underbart att läsa om era bravader och det är ju alltid bra med bildbevis, om det skulle behövas någon gång.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Får vi bildbevisen sen eller? Känner att det nog skulle kunna höja stämningen vilken dag som helst :)

    SvaraRadera
  3. Ååååh, Borneo! Sååå avundsjuk, det är ett drömresemål för mig. KRAM

    SvaraRadera