tisdag 12 mars 2013

Den svenska vardagens glädjeämnen

Sådant som gör mig alldeles lycklig här i Schweden är:

  •  att få krama folk jag älskar
  • att äta korv och lakrits 
  • att alltid begripa hela telefonsamtalet jag haft när jag lägger på luren, och därmed inte behöva oroa mig för om jag nu kommer att få min hämtmat, eller om jag istället råkat göra ett beställningsmord på kungen eller bokat tid hos en kirurg för att ta bort mjälten. Ibland har man verkligen ingen aning.
  • att ta promenader i vintersol (fast helst utan frusen och sur dotter)
  • att hitta lypsyl i fickan när man verkligen behöver det jättemycket och har glömt att man tog det med sig.

Allt sådant här tycker jag är himla trevligt.

Kan ni ju tänka på, ni som har tillgång till allt detta v a r j e dag, h e l a livet.

Faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Kan du tänka dig att vi är rätt trötta på denna vinter nu. Skrapade bilen i går morse och nu i morse. Januari har varit jävligt lång den här gången.

    Snart åker du tillbaka till en härlig exotisk värme och sol. Tänk på oss bleka frusna människor då ;-)

    SvaraRadera
  2. Korv och lakrits - inte tillsammans väl? Fast när jag tänker på det så skulle nog lakritskorv kunna slå i Sverige faktiskt.

    Vintersol är ju trevligt som sagt men problemet är ju de där frusna och sura döttrarna. Svårt att komma undan.

    Så nu letar vi vårtecken istället tycker jag. Ett är att jag har börjat blogga igen :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag instämmer och vill lägga till...
    att få äta smörgåstårta när man vill.
    Jag förstår dig. kram towe.

    SvaraRadera