måndag 18 mars 2013

Lite HelloKitty med ketchup nån?

Sådärja. Nu har helgen passerat förbi. Den fylldes till stor del av att jag, åtminstone under fredagen, tuppade av i några mikrosekunder både här och där på grund av enormt mycket jetlaggad.

Lördagen spenderade vi förmiddagen i poolen och eftermiddagen åt att titta på när ett bord och en stol blåste ned från våning 14 och sedan låg platta som pannkakor nere på grannens gård. Mycket intressant det där, faktiskt.

Sedan avslutade vi helgen med att under söndagen åka in till centrala GeorgeTown och där knata runt i ACkalla shoppingcenter medan vi köpte diverse billiga grejer. Emil, likt sin far när han var i samma ålder, la sina påskpengar från farmor på att köpa en miniräknare och satte sedan igång att försöka överlista den, helt övertygad om att den förr eller senare skulle räkna fel. Ingrid hittade glittertuber och en liten HelloKitty i en rosa korg, som hon sedan till middagen apselutapselut skulle ha på sin tallrik, precis bredvid Denniskorven  som jag köpt med mig från Sverige. Ines köpte jag färgpennor till som hon själv valde ut. Tyvärr misstänker jag det var ett felaktigt beslut av oss båda, eftersom det första hon gjorde när Storbarnen hade åkt i morse var att hämta miniräknaren och Hellokittyn och sedan gå runt med dem i sina bestämda och stenhårda små nävar. Målet för idag är således att få henne att släppa dem innan skolbussen kommer. Alternativt kan jag ägna min tid åt att klippa upp plåster i olika storlekar och peta in hörselproppar i öronen, det kan också funka.

Jajja, alltsomallt har det varit trevligt alltihop, faktiskt.




1 kommentar:

  1. *asg* En plan A och en plan B. Du är en riktig morsa det förstår jag :)

    SvaraRadera