söndag 3 mars 2013

I huvudet på en hemmafru:


Sådant här går jag runt med i huvet nuförtin. Tider, platser, snackpackning, simlektioner osv. Funkar ganska bra. Ibland glömmer jag och barnen bibblanböckerna, men annars har det gått finfint. Tycker jag själv alltså, fast säkert finns det mammor som utöver detta är mycket mer husliga. De kanske stryker och viker barnens underkläder och bakar egna muslibars och sådana grejer, men det kan jag leva med. Japp. En sån här lista som jag skrivit ovan har vi iallafall inte haft något behov av tills nu. För på tisdag ska jag hem till Sverige i en liten vecka, och då är jag ombedd att skriftligen lämna över litegrann av mitt huvudinnehåll till Jimmy.

Det känns ju bussigt, liksom. 

Sedan är jag ju liiite av ett kontrollfreak/asjobbigjävel som gärna säger åt Jimmy vad som ska göras hela tiden, fast jag vet att han kan tänka själv. Så jag tror att det blir väldigt bra det här med en liten paus. Så att Storbarnen och PappaJimmy kan hitta egna rutiner och göra egna utflykter och allt sånt där. Utan att jag ska hålla i trådarna. Kanske blir inte tänderna borstade varje kväll, kanske åker Emil till skolan utan handduk på måndagar, kanske kommer inte Ingrids hår att borstas på en sjuåtta dar och sedan måste vi raka henne när jag kommer tillbaka.

Kanske är det så.

Men roligt, DET kommer de att ha. Garanterat.

3 kommentarer:

  1. Det är inte klokt hur mycket som kan få plats i ett huvud. Man kan inte klandra honom om lite av det faller bort... :)

    Sverige alltså?! Kul, lite snö och slask som omväxling väntar :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är mycket att hålla koll på, men jag lovar att du klarar det lika bra som någon som stryker barnens underkläder.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Haha! Kvinnor/Mammor har alltid mer i huvudet an man/pappor. Man har for det mesta koll pa allt liksom. Trevlig resa! kram towe.

    SvaraRadera