onsdag 6 mars 2013

Jag tycker väldigt mycket om sånnadär gamla människor

Jag vill tacka Sifs/Soss/Sess (jag hade rejält lock för bägge öronen hela sista resan, dvs de sista elva timmarna, så jag lyckades aldrig lista ut vad hon hette, trots ett par "-Vassaru?") och Rune från Enköping för att jag och Ines fick världens bästa hemresa från Bangkok. Vilka pärlor. Gamla som gatan förstås, men jädrans hjälpsamma. De lät Ines kolla deras navlar och klappa dem på brösten, låna deras Varan-halsband, ligga i deras knän med huvudet på en kudde, äta deras fruktsallad från frukostbrickan, kräla på golvet runt deras fötter. Ja, listan kan göras ännu längre, men det här räcker för att ni ska fatta vilka fina tanter och gubbar som finns i Enköping.

Bästa flygplansresan med barn, ever!

Den slår tillåme resan för fem år sedan när jag och tremånadersIngrid hamnade bredvid ett pensionerat barnläkarpar som bara ville hålla henne hela tiden och säga hur bra hon var. Den resan var också trevlig.

Egentligen skulle flygresearrangörerna verkligen tjäna på att göra lite efterforskningar innan långresor. Eller snarare; göra en rejäl kartläggning över personerna som ska resa. Då skulle jag alltid hamna vid barnkära gubbar och tanter, och aldrig precis framför hormonstinna 17-åringar som spottar ur sig dumheter i ren frustration över att en niomånaders gråter i nån timme hem från London. Som ett exempel alltså.

Hur svårt kan det va att gräva lite i resenärernas bakgrund, för en good cause?

Liksom.

2 kommentarer:

  1. Men precis, hur svårt kan det vara liksom. Vad roligt att du är på besök i Sverige, hur länge blir du här?

    Kram Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara en liten vecka, men det räcker för att hinna krama lite på nära och kära :)

      Radera