torsdag 11 april 2013

Spontantjacka en finsk au-pair, check!

Lovet fortsätter. Vi badar i poolen (trots att det är molnigt och regnar mest) och så leker vi med lego, spelar dataspel och yatzy osv. Dessutom håller vi på att lära känna vår nya inneboende, Leeni, som vi spontant bjöd in efter att våra supergulliga gäster och Jimmy sprang på henne på en bar i Georgetown. Så nu bor hon här tills hennes hemresa till Finland går av stapeln. I juli nån gång tror jag att det var. Om hon är trevlig så kan vi använda henne som barnvakt nån/några kvällar i veckan tänkte vi. Och så är det kul med nya människor och med backpackinghistorier. Jimmy tycker att allt detta är helt normalt och avslappnat. Själv ville jag instinktivt gömma passen, låsa barnens sovrumsdörrar och sova med ett öga öppet. Man är ju ändå sin mors dotter, liksom. Fast allt har gått bra, ingen har blivit vare sig bestulen eller mördad. Så jag ser det som ännu ett steg i rätt riktning för mig. En lite mer avslappnad Elin, liksom. Och så kanske jag snart får äta middag med Jimmy utan att Ines klättrar på matbordet, och det vore ju trevligt. 

Som omväxling, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar