lördag 27 april 2013

Två saker som gjort mig glad de senaste dagarna:

1. Igår var Devi, vår maid, här och fredagsstädade. Ines och jag mötte henne vid ett tillfälle i korridoren. Devi hade precis diskat klart i köket och prydde därmed sin ljusgula t-shirt med en stor, våt fläck på magen. Ines stannar upp, pekar förvånat på Devis mage, rynkar på näsan och säger:

"-Tisch! Bläää!"

Hon tror med andra ord att vår maid har kissat ner sig, och anser uppenbarligen inte att det var en helt fräsch sysselsättning för en mogen kvinna att hålla på med framför handfatet.

Jag är beredd att hålla med. Faktiskt.

2. Idag lyckades vi äntligenäntligen lokalisera Ines älsklingskanin. Den låg i Ingrids ena sänglåda tillsammans med ett femtal barbies och hade det allmänt trevligt. Hade inte gått nån större nöd på den, trots att vi alla letat och undrat i säkert en hel månads tid. Jo, när jag och Ines öppnar lådan och "Taniiinen" uppenbarar sig så blir Ines så fantastiskt lycklig. Hon lyser upp hela rummet med sin glädje, tar upp kaninen och kramar om den hårt flera gånger. Sedan tittar hon ömt in i ögonen på den och säger "-Tittut!". Som att det bara varit en lek. Lite väl långvarig kanske, för att vara en lek mellan en ettåring och en tygkanin, men ändå. Jag gillar hennes sätt att se på saken.

Ja-a hörrni, jag tycker hon är fin.
Min lilltjej.



3 kommentarer:

  1. Barn alltså, vad vore livet utan?! :)

    SvaraRadera
  2. Ok, gillar. Nu skrattar jag men hoppas fortfarane på att blodet i pannan och skrubbsåret på ditt knä mår bättre. kram towe.

    SvaraRadera