måndag 27 maj 2013

Bara bilder del 29 eller KidZania är faktiskt väldigt bra grejer




Först kom vi till Berjaya, som vanligt. Och fick fin utsikt, som vanligt. Och längtade efter frukosten, som vanligt.


På lördagen åkte vi till KidZania.
Här är då skylten som angav att Ingrid skulle få bli läkare och utföra en endoskopi, vilket jag personligen kopplar till att man kör upp en slang i stjärten på patienten. Alltså, ni anar inte hur mycket jag stod och snorade/fnissade/höll mig från att kissa på mig av rolighet när jag väntade utanför. Efteråt visade det sig dock att de hade "grävt i magen" på patienten samt elshockat den en gång var. Så det blev ju inte ens aktuellt med endoskopi i någon form. Tur det, tänker jag. 




 
Ingrid passade på att spendera sin intjänade läkarlön på en glittrande fjäril på kinden. För de fick pengar när de jobbat också, såklart, och så fanns det möjligheter för dem att spendera dessa på en massa roliga saker, typ som på ansiktsmålning eller körkort.



Emil och hans identiske vän (åtminstone enligt flertalet elever och lärare på skolan samt vår taxichafför Ravim) valde först att fixa körkort, vilket var en lång procedur. De var mycket nöjda och glada när de väl fick hoppa in i bilarna och köra iväg, och minst lika nöjda och glada efteråt också, trots diverse missöden i trafiken. 


Här sitter killarna på genomgången av hur man gör när man är flygkapten. Tog 10 minuter ungefär innan de var redo att flyga iväg. Barn är quick learners alltså, det måste man ju ändå säga.


Ingrid avslutade dagen med att göra sig en egen Cadbury's mjölkchokladkaka, vilket är det första jag själv hade gjort om jag hade fått möjlighet. Choklad är ju gott, liksom.

Å så Petronas igen, såklart.

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder. Vill åka dit på en gång :-)

    SvaraRadera
  2. Häftigt och vilka fina bilder. Underbara KL! Love!

    SvaraRadera