tisdag 21 maj 2013

Faen, I did not see that coming, liksom

För två månader sedan, typ, så kan jag i nått sammanhang ha sagt till Jimmy att han skulle få ligga mer om han gymmade sina biceps då och då. Jag tror att det var som en morot, eller ett konstaterande, eller så.

Anyway.

Så då gjorde han det. Såklart. Han började gymma, köpa proteinpulver, hoppa över en öl eller två, och vips så var han plötsligt dubbelt så bitig (det funkar så med Hjälten Jimmy, han behöver bara känna lukten av ett gym så har han gått upp fem kg i rena muskler). Och med denna bitighet och ätanyttigtfilosofi så började JAG plötsligt känna en press på mig att jag nog också borde gymma lite. Jag gjorde ju det i höstas, men sedan så tappade jag liksom rutinerna då när släkten kom, och så har det inte hänt nått sedan dess. 

Alltså inget, nada, niente osv, och det har känts förbannat skönt å avslappnat alltihop.

Men nu sitter jag plötsligt här, nyvägd på vågen som PT:n Jimmy har investerat i, och inser att jag igårkväll lovade denne PT att vi ska deffa tillsammans (efter att han vädjande tittat på mig och sagt att allt han vill är att jag ska leva länge (den jäveln!). Hela juni. Utan öl och ostringar... 

Alltså, ibland kan man liksom inte riktigt förutse effekten av det man säger lite spontant till andra människor. 

Så vad jag vill säga är: Think before you speak, people. 

Det kan bespara er massor med ostringar.


3 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHA, du är bara för rolig!!!! LMAO :-D

    SvaraRadera
  2. Japp sa är det. Man bör tänka sig för innan man säger något. hihi! Gymma på! kram towe.

    SvaraRadera