fredag 10 maj 2013

HjältenJimmy, helt enkelt

Småtjejerna i den här familjen hyser stor tilltro till PappaJimmys förmågor, alternativt hyser de väldigt lite tilltro till mina, men det försöker jag att inte tänka så mycket på. Hrrm. Jo, senast i förra veckan fick jag se bevis på detta då det lossnade ett axelband på Ines klänning. För när jag erbjöd mig att laga det så sa hon "- Nej!!! Pappa laga!". Jahapp, skit i´t då. Och trasig är den fortfarande för jag har inte orkat bjussa Jimmy på komplimangen.

Missunnsam som jag är.
 
Och nyss ringde Jimmy och berättade att Ingrids kompis, som ska sova här i natt, har berättat för sin mamma att när hon är här så ska Jimmy fixa en ny tånagel åt henne. Hon har tappat sin och Ingrid har tydligen tröstat henne med att hennes pappa jobbar med hjärtan (pacemakers) på dagarna, så nog ska han väl kunna fixa en liten nagel. Inga problem, liksom.
 
 
Så ikväll ska Jimmy få sy klänningar och uppfinna tånaglar, och själv ska jag dricka drinkar (som han får göra) och titta på. Kommer bli supertrevligt.
 
 
Faktiskt.
 
 
 

8 kommentarer:

  1. Underbart att ha en sån "handyman" så att du kan få sitta och sippa drinkar i godan ro ;) .

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Onekligen spännande man du har! Typ MacGyver fast för småflickor :) :)

    SvaraRadera
  3. Haha de verkar va så härliga, dina barn!
    Vad jobbar Jimmy med där i Malaysia egentligen?

    Ha det härligt!

    SvaraRadera
  4. Sandra Kocmut här förresten, om du undrar :)

    SvaraRadera
  5. Hej Sandra! Grattis till lillebroren, igen :) Jo, alltså Jimmy är här för att bidra med sin kunskap gällande pacemakers. Tidigare låg ett av företagets kontor och produktionslokaler i Järfälla, men har för några år sedan flyttats hit till Penang. Typ så skulle man kunna förklara det hela.
    Kram pårej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolt, är han läkare då? Hursomhelst så förstår jag ju Ingrids tanke där med tånageln, klart farsan måste kunna fixa en liten tånagel om han kan fixa hjärtan på folk :) underbara barn! Och förresten har du ett fantastiskt underhållande sätt att skriva på! Tack för en härlig blogg. Ibland måste jag liksom högläsa för David här hemma bara gör att jag bara måååste dela med mig av de skratt som det leder till. :) kram

      Radera
    2. Men tack, vad glad jag blir! Och näe, inte läkare, han sitter mest vid datorn och jobbar med tekniken kring pacemakern, liksom.

      Radera
  6. Haha! Jag alskar ungarns historier! Hoppas drinkarna smakade! kram towe.

    SvaraRadera