lördag 25 maj 2013

Kinespedagoger alltsa, dem ar det ordning pa

Alldeles nyss räknade Ines till 10 på engelska. Helt jäkla sjukt ju, hon har ju bara gått pa förskolan i ett par veckor. På denna tid har hon alltså inte bara blivit helt förälskad i verksamheten, hon har dessutom lärt sig räkna. Jag ska faen buga när jag träffar MeiChen, förskolläraren, nästa gång.

För övrigt har vi nu varit pa KidZonia och IKEA. Ingrid kunde dessvärre inte bli massos, hon fick nöja sig med att bli doktor och utföra en endoskopi, stod det på dörren iallafall, istället. Och vuxna fick inte vara med, så jag vet faktiskt inte. Det enda jag lyckades skönja genom ett fönster var när hon fick ge dockan elshocker. Undrar hur ofta man gör det under en endoskopi egentligen? Emil å andra sidan tog körkort med tillhörande syntest och införskaffande av försäkring. Sedan pratade han så mycket med polaren när han väl fick köra sa att han både körde mot rött och krockade för att han tittade bakåt. Jajja, det är ju tur att det dröjer några år innan vi behöver oroa oss både för att möta honom i trafiken och Ingrid vid läkarbesöket.

Tur indeed.

2 kommentarer:

  1. För att bli lite privat kan jag ju avslöja att jag har genomgått en och annan undersökning för några år sen. Men några elchocker minns jag inte...men det kanske man inte minns efteråt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstanker att denna typ av undersokning ar av det slaget man minns. Lange ;)

      Radera