måndag 17 juni 2013

En mycket, mycket värdefull snäcka. För oss Frobysar iallefall.

Jag börjar så smått glida in i min "tacksamförlivet-fas" nu. Sådär så att jag går omkring och blir lyckorusig titt som tätt. Ett exempel på detta kan vara att jag för en stund sedan kom på mig själv med att sitta och bli alldeles översvallande lycklig över en bra låt i hörlurarna när jag solade. "-Tänk vad fint livet är, tänk att jag får vara med om detta!" tänker jag då, och flinar rakt ut i luften.

Över en låt, liksom.

Kan bli lite irriterande för omgivningen om det vidhåller tänker jag. Om jag ska bli tårögd av glädje och tacksamhet över ett Mariekex å så. Men det får ni ta. För vi lever faktiskt i min familj, och det är banne mig nått som jag är lycklig över!

En sak som påminner mig om just detta är den här snäckan:



För just den här snäckan välkomnade nämligen mig så fort jag kom iland på den där obebodda ön för två veckor sedan. Den stack upp med en liten tipp ur sanden och var det första jag kände under foten när vi klev upp ur vågorna. Så mitt i alltihop så böjde jag mig ner och tog upp den, och både jag och Jimmy var på en gång helt överens om att den skulle med hem. Den skulle med i sjösäcken tillbaka, oavsett när och hur vi nu skulle ta oss därifrån igen.

Så man kan säga att den här snäckan är en påminnelse om vilken tur vi har haft.

Vår vackra tacksamförlivet-snäcka, helt enkelt.

4 kommentarer:

  1. Vilken liten skatt den snäckan var. Däri kan man ju ha lite hemligheter ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojjomensan, nagot kul kan man lagga i den. Den for liten for att tjana som godisskal dock, atminstone i den har familjen ;)

      Radera
  2. Fin snäcka och fint minne på något sätt, även om man kanske helst vill glömma.

    kram

    ps. vet du varför det inte går att kommentera med mobil på din blogg? Eller är det min mobil som är kass kanske. Så är det nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ingen aning. Funkar for mig just nu ju. Mycket markligt. Tur att du har en dator dar du bor iallafall ;)

      Radera