torsdag 20 juni 2013

Ett mycket alternativt sjukhus, kan man säga

Det finns få aktiviteter som slår att leka doktor med mina döttrar, det säger jag er. Åtminstone om man är som jag själv och inte kan låta bli att stundvis föreställa sig att det är på riktigt. Att man verkligen befinner sig på ett sjukhus, och att läkaren och sjuksyrran där är
 
HELT OCH HÅLLET GALNA.

Att den nakna sjuksystern verkligen sitter på ett bord och trycker i sig så många medicintabletter (russin) hon kan, och sedan häller ut all pencillin (vatten) på mattan och bordet. Att doktorn då löser detta oacceptabla beteende med att stoppa in henne i ett lekskåp och sedan stänger luckan, vilket bara får sjuksystern att fnissa exalterat där inne.

Att doktorn sedan botar patientens (dvs. min) brutna tå med att skära bort båda benen med en gammal julgransstjärna.

Att doktorn sedan plötsligt tröttnar på att vara läkare och då letar upp sin lillasysters solglasögon ur leksaksskåpet. Samtidigt råkar läkaren då släppa ut den nakna sjuksystern igen som i sin tur genast försöker peta in ett russin i sin egen näsa framför den något äcklade, benlösa patienten.

Att den då solglasögonprydda före detta läkaren sorgesamt exklamerar "-Jag mår så dåligt!" Varpå patienten med avsågade ben  (dvs. jag) då genast måste bli läkare och fråga "-Vad är det för fel på dig då?" och får till svar: "-Det känns som att jag aldrig mer kommer att bli glad... Söv mig och ge mig en massa sprutor och skär lite på halsen, det kommer funka".

 
 
Jag tror personligen att detta är ett av världens mest underhållande sjukhus.
 
Faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Sååå härliga ungar. Tur de måste växa upp en aning innan de träder i tjänst på riktigt kanske... :)

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag som trodde att Greys Anatomy var höjden av rörigt sjukhus. Ni har aldrig funderat på att spela in en tv-serie? Hade blivit en tittarsuccé, I am sure. Nakna sjuksystrar liksom, det inser man ju direkt att vilken tv-kanal som helst hade kastat sig över.

    SvaraRadera