lördag 15 juni 2013

Jag är så glad att jag har er!

Igår var Jimmy ute och festade med en massa kollegor. Fast han kom hem före 23 och sedan satt vi och kramades och pratade tills klockan var halvtvå, så han är nog inte fullt lika paj som de andra. I dag möttes de kl 10 för att delta i en fotbollsturnering. Jag var där och lämnade av barnen som ville titta på fotboll, själv hann jag bara se skymten av ett gäng slagna hjältar, sedan fick jag skynda mig hem igen. För just nu står det två killar och balanserar på en mycket ranglig, och trasig, stege ute på vår balkong (vilket alltså är tolv våningar upp i luften utan något som helst skydd för typ 7 kronor i timmen). Sedan har jag tre snubbar som bryter sönder Ingrids hela sovrumsvägg samt halva golvet. Detta gör de för att ingen lagat hennes läckande AC, vilket tillslut innebar att hennes sovrumsvägg dekorerades med en stor 1*2 kvm våt fläck. Så här får jag nog vackert sitta i några timmar. Eller dagar, jag vet inte.  När jag frågar dem så får jag till svar att det tar "några timmar". Vilket kan betyda allt från två dagar till ett halvår.

Fast under tiden kan jag roa mig med att skala och koka en jäkla massa potatis. För så fort det där bakfulla fotbollsgänget spelat färdigt sin turnering så är det dags för alla svennefamiljer att åka till skolan, trots att det är lördag. Vi housewifsar har nämligen bestämt att vi ska delta i skolans årliga "FoodandFunfair". Där ska vi duka ett bord i blågult och sälja egenrullade köttbullar med potatis, brunsås och lingonsylt. Vi rullade dem tillsammans igår, typ 500 stycken tror jag det blev. Ska bli väldans trevligt, faktiskt.

Japp, det är en busy lördag, helt enkelt.

Fast det var ju inte alls det jag hade tänkt skriva idag. Nej. För idag kände jag väldigt starkt att jag ville tacka er allihop för att ni varit s å h i m l a f i n a den senaste tiden. Jag vill tacka för alla mejl och kommentarer, både här inne och på fejjan. Jag vill tacka för allt stöd, för alla cyberkramar och för alla som tänkt på oss. Vi har mått skit, men vi har inte känt oss ensamma, inte en sekund. Och det är er förtjänst.

Så; TACK allihop. Ni är bäst!


2 kommentarer:

  1. Kul med svennemat i Malle. Och sa kramar med mannen. Trevligt! kram towe.

    SvaraRadera
  2. 500 köttbullar!! Det var som en vanlig julafton då, skoja lite.

    Kram igen då från en riktig Svenne ;-)

    SvaraRadera