tisdag 25 juni 2013

Tarzan Froby klingar ju ändå rätt fint

Regn- och stormperioden är över och har således ersatts av fogperioden, vilket innebär att luften är tjock och luktar lite, lite brandrök. Förskolan håller barnen inomhus, vilket jag ju är mycket tacksam för, framförallt eftersom de har "Sportweek" och kräver träningsklädda barn varje dag. De har alltså 18 sportande barn i ett lekrum i fem dagar utan att kunna gå ut. Wow, säger jag.

Kinespedagoger kan fixa ALLT, det är ju uppenbart. 

Tydligen har vi dock haft "tur" hittills när det gäller foggen. I Kuala Lumpur är det så illa så att samtliga barn får stanna hemma för att röken är för giftig för att vistas i. Det känns helt galet att man kan elda så otroligt hårt i Indonesien att både Malaysia och Singapore blir så här negativt drabbade. Kommer med all säkerhet leda till arga, penangska taxichaufförer de kommande veckorna.

Nått som däremot inte är dåligt är att jag igår gick på min första av många, många måndagsdjungeltrekkingturer. Det är nämligen så att ett gäng astuffa kvinnor här på Penang går runt bland bergen längs med djungelstigar varje måndag förmiddag, och från och med nu tänker jag hänga på utan uppehåll. Det var definitivt den skönaste, roligaste och häftigaste träning jag gjort i hela mitt liv. Framförallt när man dessutom hade sällskap av kvinnor som kan alla stigar och stationer och giftiga växter och som berättar om när de träffade en kobra häromveckan, som att det var en piece of cake. Så sjukt impad är jag. Så nu har jag bestämt mig för att jag banne mig ska bli lika hemtam i djungeln som vilken apa som helst. Eller som Tarzan. Fast jag hoppar nog Tarzanvrålandet, misstänker att det kan uppfattas en smula asocialt och då kanske jag inte får hänga med mer.


Och så ett par fogbilder:




2 kommentarer:

  1. Men det är ju skitsnyggt ju! Jag photoshoppar in lite dimma i mina bilder, men det behöver ju inte du :D

    Fast jag vetesjutton om jag hade tränat i eländet....men jag flåsar också antagligen rätt mycket mer än dig. Större risk för mig alltså :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, man mådde ju skit efteråt faktiskt. Syre är bra när man är ute och går tydligen. Fast det var det värt :)

      Radera