tisdag 27 augusti 2013

Jag är faktiskt ingen jävla enmanscirkus, jag är mest en sån som gillar bakverk.

He-rre-guuu va jag är tråkig. Jag är verkligen det. Åtminstone om man, som mina barn, har umgåtts med mig oavbrutet i cirka ett helt sommarlov. Om man har gjort det så är jag defintivt den tråkigaste människan på jorden.  En som inte vill bada i poolen för att vi har gjort det varje dag i flera, flera veckor och för att det dessutom är molnigt just denna tisdag. Och som ovanpå det tycker att det känns helt rimligt att kräva att mina medmänniskor inte roar sig med att springa runt, runt soffan och skrika i falsett i tre timmar.

Ja, ni hör ju. En pest är vad jag är.

Och detta trots att vi idag gjort två(!) omgångar chokladbollar, vilket jag personligen tycker bör vara precis tillräckligt spännande en helt vanlig vardag. Jag menar: det är kladdigt, man får slicka skålen och sedan blir det perfekt kvällsgodis för en mamma när barnen sover = mycket bra kombination, tycker mamman ifråga alltså. Det tyckte uppenbarligen inte barnen.

Så idag ville jag mest bara säga det. 
Att jag är en trist jävel som gillar chokladbollar.

Japp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar