fredag 30 augusti 2013

Sådärja, då slapp man iallafall EN av vardagens kvällsysslor...

Ska man erkänna sig besegrad när man klär på sig efter en dusch och den lilla nyblivna tvååringen kommer in, ställer sig med armarna i sidorna och säger: "Näej mamma! Den sta du INTE ha på dej"? Nar hon sedan drar fingrarna genom garderobshyllan över plaggen och därefter drar fram en klänning och  räcker fram den medan hon säger "Den häj äj mytte fijnaje på dej"?

Och man inser att hon har rätt.

Dum fråga jag hade inledningsvis egentligen. Jag ÄR officiellt besegrad, såklart. Frånåme idag är det hon som får lägga fram mina kläder på kvällen.

Japp.


Hon är ju, naturligtvis, grym på typ allt annat också. Här ovan kör hon tillexempel farmorns segelbåt utan någon större ansträngning medan hon helt laid back dricker en Mer. 

Japp, hon imponerar på alla möjliga sätt.

Faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Haha...mig imponerar hon helt klart även med sitt språk, min lilla som är ett halvår ÄLDRE är inte i närheten av att prata sådär. Hon är mest arg. Och hatar alla former av kläder.

    Så tja, just idag känner jag att vi nog inte har samma barn ändå. Och tur är väl kanske det.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ps. Fast alltså, köra en båt och dricka MER samtidigt hade nog min lilla fixat också. De där basgrejerna är liksom inga problem.

    SvaraRadera