söndag 25 augusti 2013

Snart så kör det igång igen



Jaja, jag veeet att jag är sjukt dålig på att skriva nuförtin. Men jag lovar att det blir bättre i september. För nu går vi officiellt in i den sista sommarlovsveckan för Emil och Ingrid. Sedan är det dags för läxläsning så som att drilla multiplikationstabellen ständigt, läsa en bok om dagen, om inte två, och sedan tillkommer ju de läxor som de "bara" får en dag i veckan. Vi snackar ett par timmar om dan. För en 9-åring. Därför känns det här sommarlovet för första gången i hela mitt liv som ett RIKTIGT sommarlov. Ni vet, ett sånt där sommarlov där man verkligen kan unna sig att skita i böcker och läsning utan att ha dåligt samvete what so ever, på riktigt. Ett sånt sommarlov man verkligen behöver för att man ska ha en chans att orka ett helt år till. Och jag säger man därför att även jag är högst delaktig i det där läxgörandet, ibland förvisso endast som en motiverande mor/hägrande plågoande som gör tydligt att det bara finns ett alternativ och det är att kämpa på tills läxorna är gjorda, men ändå. Man behöver lov från sånt också faktiskt.

Nu när jag tänker efter så blir min egen höstkurs helt perfekt. Kommunikation och konflikthantering liksom. Då kan jag läsa in mig på konfliktlösningar på förmiddagarna, och sedan tillämpa dem på eftermiddagarna.

Blir skitbra, det hör ju vemsomhelst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar