onsdag 7 augusti 2013

Vart faen tog jag vägen?

Jo, alltså, jag försöker ju mest njuta av Sveriget här och nu, så några inlägg har det inte blitt. Men om cirka några dagar är jag tillbaka i Maläijshat igen, och då kan jag skriva om den flådiga, nya, svarta, glansiga bilen med lädersäten som jag hyrde och sedan kaxigt körde iväg med i tron att det var vänstertrafik i Sverige. Eller om hur jag igår spontandrack två flaskor rosé på en middag och vägrade åka hem när alla andra (utom värdinnan, tackålov) skulle jobba dagen efter. Eller om när jag och min mamma drog till Junibacken samma dag som resten av Sverige drog dit, hur vi möttes av en skylt i dörren (efter att ha köat i 40 minuter för att överhuvudtaget få komma in i lokalen) där det stod "Vi ber om ursäkt för att ventilationen inte fungerar" och därefter ändå tog beslutet att genomföra besöket.

Ja, allt sådant ska jag skriva om. Senare. Fast först ska jag kramas med folk lite, lite till.

Sådeså.

1 kommentar:

  1. Ser fram emot härlig läsning framöver. Det måste har varit underbart att vara hemma i Sverige igen, när sommaren har visat sig från sin bästa sida.

    Kram Victoria

    SvaraRadera