tisdag 17 september 2013

Hämnden är ljuv, har jag hört

Ikväll smider jag planer. Fantastiska, storslagna planer. Fulla av hämnd. Planerna kretsar kring hur jag ska bete mig på mina framtida vuxna barns middagsbjudningar. Hittills har jag kommit fram till följande:

  • Så fort jag kommer fram ska jag vädra i luften och säga "Det här äter jag ALDRIG".
  • Sedan tänker jag gå ut i köket, kolla på maten och skrika "Fyyy va äckligt!"
  • Sedan tänker jag sätta mig ner på golvet i matrummet och gråta några krokodiltårar över hur jävligt det är med mat som jag inte har smakat men som garanterat kommer att vara vidrig.
  • Därefter tänker jag gå på toa och både ignorera att spola och att tvätta händerna.
  • Väl vid matbordet tänker jag se förbannat sur ut och upprepade gånger hävda att det här som står på bordet inte är ätbart, "Är det ens mat?" ska jag säga och se mig om på de andra runt bordet för medhåll.
  • När jag så småningom tar en smakbit så tänker jag inte använda besticken, eller jo, möjligtvis tänker jag använda serveringsbesticken, det kanske jag kan tänka mig.
  • Efter den första tuggan tänker jag säga "-Jag tycker faktiskt inte om den här kycklingen", fast det är fläskfilé, och så tänker jag spotta ut den tuggan på min tallrik. Fast initialt tänker jag försöka spotta ut den på någon annans tallrik. Utifallutifall denne någon skulle vara sugen på det.
  • Efter den andra tuggan tänker jag göra en helomvändning och hävda att maten nog var ganska god ändå.
  • Sedan tänker jag ta ett par tuggor till innan jag avrundar måltiden med att kasta tallriken i golvet och, naturligtvis, vägra torka upp det efter mig.
  • Eventuellt avslutar jag föreställningen med att klä av mig naken och sedan bli hysteriskt upprörd över att jag inte får leka med playdoh pa bordet som de övriga gästerna fortfarande äter vid.

Ja, ungefär så ser planen ut hittills.
 Tror det kan bli bra.

Faktiskt.

2 kommentarer:

  1. NÄEE sånt där är INTE acceptabelt. DÄR är jag stenhård....vid matbordet. Det ska sittas på stolen och allt som är nytt ska man smaka på. Sedan kanske jag är mindre hård på andra saker ;-)

    Alla barnen gör väl inte så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, nej. Det har ar en enda rora av allt som vi upplevt med samtliga barn under de senaste aren. Men for all del, manga av punkterna hade kunnat checkas av hos minstingen igar.

      Radera