måndag 9 september 2013

Eller kan jag kanske skylla allt på mitt på guldfiskminne den här gången också?

I lördags var det familyday på Jimmys jobb. Mycket trevligt alltihop, både morgonaerobicsen som de hade som uppvärmning och alla båsen med spel och pyssel för barnen samt hoppborgen. Dessvärre verkar jag inte alls ha ett huvud som lämpar sig för sådana fester, för efter ett par timmar fick jag huvudvärk som tog över ena sidan av pannbenet samt höger öga, och då var det liksom inte mer att göra än att åka hem. Resten av dagen handlade i princip mest om överlevnad för min del, det är tur att jag är gift med en man som ser till att jag får sova flera timmar mitt på dagen och som låter mig gnälla hur mycket jag vill när omständigheterna kräver det.

Framåt kvällen så lovade jag Emil att han skulle få vara med mig och Jimmy och kolla på film när tjejerna hade somnat. Lite egentid med oss vuxna liksom. Jimmy blev mycket förvånad när jag berättade att Emil skulle vara med, det blev han, men det var inget jag reflekterade över. Jag tyckte mest att han var taskig som inte ville bjussa Emil på kvällsmys. Så när han sedan drog på filmen och det efter cirka fem minuter visade sig att den handlade om zombies som krossade bilrutor med sina pannben och därefter tuggade i sig helt vanliga människor, så insåg jag ju att Jimmys tveksamhet innan hade varit heeelt berättigad. Han hade ju liksom berättat vad det var för film tidigare under dagen, jag hade ju hört honom berätta det OCH sett på trailern han visade, men ändå på något jäkla vis helt blockat det framåt kvällen.

Så fort jag fattade hur tokläskig filmen skulle vara så hojtade jag till Jimmy att "-PausastoppafilmenNUUUtack!" och sedan fick jag placera min skakade son framför en skål godis och en KungFupandafilm, så att han skulle börja tänka mer på pandor och mindre på människoätande äckel. Och därefter hade jag, utöver min brutala huvudvärk, även tokångest över min egen dumhet resten av kvällen.

Så det är väl bara att konstatera att omdömeslöshet inte är en god egenskap om man är förälder.

Om ni undrar alltså.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre nu och att Emil inte fått men för livet ;-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joodå, jag mår bättre nu. Det brukar släppa efter nått dygn. Vad gäller Emil får vi se. Blir kanske många dyra terapisessioner i framtiden... Hoppas inte!

      Radera