tisdag 24 september 2013

Men den var ju så fiiin...

Igår åkte jag och Ines taxi för att hämta Emil från en av hans ASA:s, dvs. AfterSchoolActivities. När vi väl satt oss tillrätta, och jag spänt fast henne ordentligt med bältet, så ser jag att hennes vita fluffiga klänning med flerfärgade prickar på har korvat upp sig lite över benen. Så jag tar tag i nederkanten och liksom drar lite i den för att den ska åka ner igen.

Det skulle jag ju INTE ha gjort.

För genast spänner tvååringen blicken i mig och säger: "-Jädd av mamma!" varpå jag avbryter mitt klänningsfix och tittar frågande på min arga dotter som fräser "-Det är MIN tjännin, du haj fatist en eden!".

Så var man inte bara omyndigförklarad när det kommer till att välja kläder till sig själv, man är även utpekad som potentiell klänningstjyv.

Känns ju sådär.

Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar