fredag 25 oktober 2013

Empatin flödar här i min ensamhet

Är i skrivande stund helt tom i huvudet efter att ha skrivit klart tentan och skickat in den. Hela nio dagar för tidigt blev den klar! Känner mig sjukt nöjd med mitt engagemang och min planering (och om det nu visar sig att den inte blev godkänd pågrundav slarv eller annat så tänker jag inte berätta det i bloggen. För då har det inte hänt, typ). Fast just nu känns det verkligen inte som att jag har tabbat mig, känner snarare att jag har blivit en liten smula klokare och finare människa av den här första halvan av kursen. Sådant gillar jag. Klokhet och finhet är min grej. Så länge den inte ska inhämtas klockan nio på kvällarna framför Discovery, då kan den va. Jag funkar bäst vid åtta-nio på morgonen, uppenbarligen. Och klokheten/finheten funkar inte heller så bra före sju på en fredagmorgon när mitt ena barn helt oprovocerat sular ett grötplastlock i ansiktet på sitt syskon. 

Nej.

Men NU, enåenhalv timme efter den incidenten, känner jag mig väldigt lugn och fin och förstående igen. Möjligtvis kan ju detta bero på att jag druckit en kopp kaffe och fått skriva i lugn och ro, men kanskekanske även på att jag blivit liiite klokare och mer empatisk av de avslutande raderna på tentan?

Vi säger så tycker jag.



Och oavsett hur det ligger till med den saken så är det snart helg. 

Jippi!




1 kommentar:

  1. Man får lov att lyfta på hatten och gratulera. Det har ALDRIG hänt mig att jag är i så god tid. Faktum är att jag tror att min hjärna bara fungerar under stress, annars går den bara på halvfart och jag är allmänt vardagsdum :)

    SvaraRadera