fredag 11 oktober 2013

Ingen chockskadad här inte

I går åt vi middag vid vattnet. Mycket mysigt! Det är ett bra ställe med en massa småstånd som säljer all världens mat, vilket gör ALLA glada och nöjda. Jag och Jimmy brukar äta syriansk kycklingkebab, Ines väljer sushi eller kebab hon med, och storbarnen tar pizza. Våra gäster plockade åt sig av lite allt möjligt och verkade nöjda och glada bägge två. Det måste ha varit väldigt gott nu när jag tänker efter, för Ines var på sitt vanliga naturfenomenshumör och hojtade, sprang ut i trafiken, vägrade åka vagn om inte den nye favoriten Bääänniii tittade på och imponerades. Vid flera tillfällen försökte hon klättra över muren som skiljer resturangen från havet och utöver dettas så kissade hon ner hela sin stol så att vi sedan fick sitta och varna folk för att trampa i kisspölen.

Jooråsatte.
Men som sagt, det är ju tur att maten var god så gästerna kunde fokusera på annat, OCH att jag har beskrivit Ines i bloggen. För då kunde en av gästerna bara titta på mig och konstatera att "Alltså, jag är inte ett dugg förvånad, jag har ju läst om Ines". Inser att det kan vara bra för samtliga kommande gäster att läsa några inlägg innan de kommer hit, så slipper de chocken och eventuellt även svettningarna och den förhöjda pulsen. Ett hett tips i all sin enkelhet.
Japp, så idag konstaterar vi att blogga är bra grejer om man vill ha glada, avslappnade gäster.
Och det vill man ju.
Såklart.

2 kommentarer:

  1. Haha, men varför ha en lugn och trist måltid när man kan ha det sådär. Heja er tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Sånt där gör mig nervös ändå, fastän att jag vet allt i förväg ;-)

    SvaraRadera